سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشته های نوشته نشده

پایان دنیا

    نظر

الهم عجل لولیک الفرج


این نوشته بیشتر یه سری حرف برای خودمه و بیشتر مخاطبش خودمه حالا اگه کسی هم خوند و حس کرد که به اون هم ارتباط پیدا می کنه حرفی ندارم.

------------------------------------------------

میگن که تو تقویم مایاها گفته بودن که 21 دسامبر دنیا تموم می شه و امروز که 22 و 23 دسامبر هست همه شروع کردن به مسخره کردن دنیا!

اما خب سوالی که برام ایجاد شده اینه مگه کسی پایان دنیا رو دیده که الان بدون تموم شده یانه یا چرا همه تصورمون از پایان دنیا تصاویر ساختگی فیلم های هالیوودی می دونیم و چون اون اتفاق نیافتاده الان خوشحالیم که دنیا تموم نشده. 

اتفاقا به نظر من دنیا هم تموم شده خب چندتا دلیل دارم براش اول اینکه خب کسی تعریف درستی از تموم شدن دنیا نداره به جز تخلیات فیلمهای هالیوودی البته یه سری توضیحات هست که به نظر من اونها بیشتر مربوط به زمان رستاخیز می شه ولی خب اگه از یه دید دیگه دیده بشه اینه که دنیا شاید تموم شده باشه و الان باید ببینیم از چطوری تموم شده.

دلیل دوم اینه که وقتی بیشتر مردم دنیا سبک زندگیشون رو گم کردن وقتی خودم من زندگی بین دو نسل گیر کرده وقتی دنبال بی ارزشترین چیزا برای خوشحال کردن خودن الکی خوش نشون دادن خودم هستم وقتی خدا تو زندگیم خیلی کم رنگ شده خب همه ی اینا بخشی از دلایل تموم شدن دنیاست.

دلیل سوم که از همه اش مهمتره و اصلش و بیشتر هم به خاطر همین دلیل باور دارم که دنیا تموم شده است به این خاطره که مایاها نسبتا تقویم دقیقی داشتن و یه سری پیشبینیهایی هم کرده اند و خب حالا اگه کمی از دید مایاها دیده بشه اینجوری در نظر بگیریم که از نظر مایا قرار بوده در این تاریخ دنیا تموم بشه خب ما این رو قبول می کنیم ولی خب کسی یا حتی خود مایاها هم اشاره نکردن که امکان داره بلافاصله بعدش دنیا جدیدی شروع بشه. حالا با توجه به باورهای ما دنیا جدید زمان فرج امام زمان عج است. پس باز اگه زاویه دید مایاها رو با از پنجره روایت ها و احادیث و داستان ها و باورهای خودمون ببینیم به یه نتیجه می رسیم و اون اینه که از خب شاید قرار بود روز 21 دسامبر که اتفاقا جمعه هم بود روز ظهور امام زمان عج باشه. اگه همچین چیزی می بود با یه دقت متوجه می شدیم که امدن منجی باعث می شد دنیای ظلم تموم بشه اصلا همین دنیای ما الان ما تموم بشه و دنیای جدید و البته خوب به وجود بیاد.

ولی متاسفانه روز جمعه منجی نیامد و دنیا باز هم تموم شد ولی اینبار برای خوبی ها تموم شد ولی دنیای جدید به وجود نیامد و دنیا همچنان در این تاریکی باقی ماند.

منجی نیامد چون انگار باز هم همانند هزاران سال گذشته کسی نبود که یاریش کند منجی نیامد چون من وقتی مطمئن بودم که دنیا تمام نشده برای نیامدن منجی نبود بلکه صرفا باور داشتم که اینطوری دنیا تمام نخواهد شد.  باورهم برای وجود منجی نبود. و تمام رفتارم هم دقیقا این رو نشون می داد که قرار نیست منجی که دم از انتظارش می زنم بیاید.

منجی نیامد چون اون درگیر نجات دنیا دز تفکراتمان شدیم و فراموش کردیم که مردی قرار است بیاد و بهترین کار برای نجات دنیا منتظر بودن برای امدنش است.